szybko, a jednak powoli

Poniedziałek, 31 sierpnia 2009 · dodano: 31.08.2009 | Komentarze 0

założenia były dwa: zejść poniżej 3h i na zjeździe do Strzyżowa przekroczyć w końcu 80kmph. trasa jak w ostatnim wpisie - tylko w drugim kierunku, również z modyfikacją podjazdu (czyli bezpośrednio z Niebylca a nie przez Gwoździankę).

zaczęło się tragicznie - na wschodzie powietrze jakoś mi nie odpowiada i w gg często łapią mnie jakieś astmatyczne duszności. zaczęło się wczoraj wieczorem i nie puściło jeszcze. myślałem że jak tylko wyjadę to jakoś minie ale niestety tak się nie stało. cóż, będę miał usprawiedliwienie na koksy ;)

początek bardzo spokojnie, z Niebylca zaś rozdziewiczanie podjazdu. okazał się bardzo przyjemny, nie za sztywny, nie ma porównania z wariantem przez Gwoździankę, więc poszedłem mocno. jednak gdy tylko tętno skoczyło powyżej 180, nie miałem jak oddychać. musiałem więc podjechać bardzo spokojnie. na szczycie nawet się zatrzymałem z nadzieją na powrót normalnego oddechu oraz coby dokładnie rozejrzeć się w położeniu (widać stamtąd Rzeszów - ok. 30-40km w linii prostej - niestety znów bez aparatu). na zjeździe popuściłem wodze fantazji i w końcu po raz pierwszy w tym sezonie przekroczyłem 80tke.
na wyjeździe ze Strzyżowa były jakieś roboty i zasyfiony kamyczkami asfalt. chcąc ominąć korek przejechałem przez kamyczki i stało się. jako że zapas też dziurawy wziąłem się za klejenie. niestety łatki okazały się być w fatalnym stanie. z pierwszą dętką nie dałem rady, choć walka trwała bardzo długo. na szczęście zapas okazał się trochę szerszy i jakoś udało się go posklejać. nie miałem wielkiego zaufania do tej wulkanizacji więc zuruck fahren do centrum Strzyżowa zlokalizować sklep rowerowy i uzupełnić zaopatrzenie. Starsza pani w sklepie rowerowym /:)/ na początku zawiodła me nadzieje, jednak po chwili wspólnych wysiłków udało się z pudła wygrzebać dętkę do szosy. zafundowałem też sobie łatki, bo stare nie nadają się do niczego. uspokojony pojechałem dalej. po drodze zatrzymałem się oglądnąć vitarkę na sprzedaż, też mi z tym zeszło. kolejny, ponownie przymusowy postój na podjeździe pod warzyce. klejenie nie wytrzymało trudów podjazdu i musiałem wymienić tubę. do jasła wiatr nie przeszkadzał, ale od zmiany kierunku jazdy na zachodni zaczął nawet pomagać. stąd po początkowym słabym podjeździe i odpuszczeniu planów na zejście poniżej 3h pojawiła się szansa na zrealizowanie i tego zamiaru. przez jasło jak zwykle ostatnio za ciężarowym peletonem, więc bardzo sprawnie. wiatr tylko zamieszał jak zwykle na obwodnicy bieckiej - znów pojawiły się anomalie :) tam już byłem mocno głodny, bo wyjechałem przed obiadem, a i bidony świeciły rezerwą. z rozpędu już się nie zatrzymywałem po uzupełnienie - jak widać zapasy ładowane we mnie przez "teściową" w ciągu 3 dni wystarczyły spokojnie i pozwoliły na zejście poniżej 3h, choć pewnie główna w tym zasługa mniej sztywnej wersji podjazdu :)
mimo że rekord trasy jak dotąd, to czasowo długo zeszło - walka z dętkami, oglądanie auta, i zamiast być przed 17ta byłem po 19ej :/

ps. jak małopolska i podkarpacie długie i szerokie wykopki w pełni :)